minaberattelser

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av minaberattelser - 6 oktober 2011 22:00

Jag och Oscar sitter och äter egenlagad mat på övervåningen ligger VÅRAT barn och sover och vi bor tillsammans i VÅRAT hus, bättre tanke är svårt att komma på. Det är exakt så här jag alltid velat har velat ha det!

--------------------------------------------

            Fem dagar senare


Jag hade inte hört nånting från pappa under dem här dagarna tills det plötsligt plingade på dörren. Jag öppnade och där stod en "postgubbe" med en barnvagn
-Hej hej! Du har fått post från Tyskland sa han vänligt.
Det måste ju vara från pappa tänkte jag snabbt.
-Tack så mycket! sa jag vänligt till honom med ett stor leende.
Han vände sig om och jag stängde dörren.
-Älskling! titta vad vi har fått ropade jag glatt till Oscar. Barnvagen var svart med fint vitblommigt mönster på några ställen.
-Ojj! Vad bra! vem är det ifrån ? frågade Oscar
-Från Tyskland så det måste vara av pappa och så satte jag mig på en köksstol och läste brevet som var med,såhär stog det:
 
 
Hej min älskling! Jag hoppas att ni behövde en vagn! Jag har tittat runt i väldigt många butiker här i Tyskland och dem sa att den var väldigt säker och att det var bra kvalité på den så jag köpte den. Jag vet att det är mitt fel allt det här. Jag hoppas verkligen att du ger din gamla pappa en chans till att bättra på sig. Jag ska skicka några tusenlappar till er snart så att ni har råd med allting, mer vågar jag inte skicka på posten. Jag har träffat en väldigt trevlig tjej här i Tyskland och du och jag lever våra egna liv verkligen. Men jag skulle jättegärna komma och hälsa på er snart, vill så gärna träffa mitt barnbarn men det är självklart du som bestämmer om jag ska göra det. Hoppas att allt går bra med Oscar och glöm aldrig att du är den jag älskar mest på jorde även om jag aldrig har visat det.Många kramar från pappa.
 
 
 
Med tårar i ögonen log jag mot Oscar.
-Vad är det älskling? frågade han oroligt
Jag räckte brevet till honom samtidigt som jag tittade lite mer på vagnen. Jag känner inte igen min pappa... Aldrig har han sagt något så snällt till mig. Om jag ska ge honom en chans till, som jag ganska säker på att jag kommer göra, men det kommer vara den allra sista! När Oscar hade läst klart kramade han om mig.
-Jag älskar dig Tiffany Evans! mer än allt annat viskade han i mitt öra och jag log mot honom och tittade in i hans fina ögon. Han kysste mig och våra tungor möttes. En sekund efter hörde vi att Ludvig hade vaknat, vi fnissade lite och gick tillsammans upp till övervåningen.
-Heeej min ängel sa Oscar och lyffte upp lilla skrikande Ludde. 
Jag fnissade till lite och kramade både Ludvig och Oscar, en lång stund stod vi bara och kramades och njöt av tanken att vi är en familj. 
Efter det gick vi ner till vardagsrummet och satte oss i soffan med Ludde i knät. Vi tittade på tv ett tag medans vi lekte lite med Ludvig och jag lutade mig mot Oscar. 
 
-Ska vi ta en promenad och prova vagnen? sa Oscar och log
-Ja det kn vi göra! sa jag och pussade honom
Vi lade i Ludde i den fina nya vagnen och gick en ganska lång stund och Ludvig somnade på vägen tillbaka. Vi körde vagnen till baksidan sen och satte på grillen.
-Jag är skithungrig! sa jag och min mage kurrade för att hålla med
-Haha jag med! Men du, jag har aldrig grillat helt själv förut så du kanske ångrar dig snart skrattade Oscar
-HAHAHA det blir nog bra, jag skulle kunna äta vad som helst just nu.
Oscar log mot mig och började lägga på köttet
-Ska jag gå in och koka potatis? frågade jag.
-Ja visst! log Oscar
-Bränn inte köttet nu då älskling! sa jag och fnissade
Jag gick in och satte på potatisen. Sen gick jag ut igen. 
-Gud vad skönt väder det är! utbrast jag 
-Jag veeet! Vi äter ute va? sa Oscar och gav mig en lång kyss.
-Hihi, aa det gör vi! sa jag och gav honom en extra puss
Jag gick mot Ludvig i skuggan och där i den fina vagnen låg världens sötaste bebis och sov! 
-Aww älskling
-Börjar köttet bli klart Oscar? frågade jag
-Om fem min typ svarade han och tittade stolt ner på köttet, jag fnissade lite och gick in och tittade om potatisen var klar. Det var den så jag tog ut vattnet och satte på locket igen och gick ut med kastrullen.
-Kan du duka också baby? frågade Oscar och log
- okejj! svarade jag snabbt och log ett bländande leende mot honom.
När dukningen och allt var klart så kunde vi äntligen äta. 
-Omg vad gott kött du har gjort! utbrast jag och tog en till bit och stoppade in i munnen. Oscar såg väldigt nöjd ut.
-Vad god potatis du har gjort! sa han sen och blinkade med ena ögat.
--------------------------------------------
Kommentera så blir det kanske två kapitell till idag! :D

Av minaberattelser - 6 oktober 2011 14:20

En galen tanke slog mig.

- Oscar, skulle du vilja flytta in hos mig? frågade jag innan jag ens hade tänkt över tanken.

Oscar tittade förvånat på mig och sedan sprack hans ansikte upp i ett leende.

- Alltid

--------------------------------------------

Dagen efter var vi äntligen hemma.

Oscar stod och satte ihop spjälsängen.

Vi hade inte bestämt om det skulle han skulle heta Ludvig eller Viking, men troligen Ludvig.

- AJJ!! satan i gatan också! skrek Oscar och hoppade runt på en fot medans han höll om sin tå.

Jag började skratta och sedan la jag ner min lilla ängel på våran mjukaste matta.

- Hur gick det älskling? frågade jag och log mot honom.

Oscar bara blängde surt på mig, jag började skratta ännu mer och sedan gick jag för att ta upp babyn.

Efter en halvtimme kom Oscar ut till vardagsrummet och satte sig bredvid mig i soffan.

- Jag vill att han ska heta Ludvig! sa han plötsligt.

- Vill du? log jag och kramade våran lilla baby.

Oscar nickade och sedan satt vi där och pratade om allt möjligt.


- Men ska vi döpa honom till Ludvig? frågade jag och log mot Oscar.

- Det tycker jag! sa han och tog Ludvig ifrån mig.

- Hej Ludde, det är pappa här gubben, pappa älskar dig!

Vi hade ingen vagn än till Ludvig men det ska vi nog ordna snart, synd bara att dem som är bäst och säkrast alltid är väldigt dyra och vi måste spara nästan alla pengar till mat, och så fler kläder till Ludde och nappar och nallar. 

-Älsling vi behöver handla, vi har ingen mat till ikväll! ropade Oscar från nedervåningen.

Jag började gå ner till Oscar med Ludvig.

-Vart är Ludvigs jacka då? frågade jag

-Här! sa Oscar och satte på honom jackan. 

-Bra, då åker vi sa jag och kysste Oscar

Vi tog bilen till ica och på vägen började Ludvig vrålskrika. 

-Såja tyst nu lilla vännen, förökte jag men det hjälpte inte

-Tror du att han är hungrig? frågade Oscar och tittade gulligt på Ludde

-Nej jag ammade honom för mindre än en timme sedan, men jag kan stanna i bilen med honom sa jag.

-Okej jag kan skynda mig!

Jag lyffte upp Ludvig från sin nya bilstol i baksätet och satte honom i mitt knä så att han inte behövde sitta där själv.

-Såja, sa jag och vaggade honom lite fram och tillbaka. Han slutade ganska snabbt att skrika och slappnade av och blundade istället. Jag tittade ut genom fönstret och en stund senare såg jag Oscar komma ut med en stor kundvagn fullt med saker i. Jag log stolt mot honom. Han la in sakerna i bagageluckan.

-Jag köpte jättemånga blöjor sa Oscar nöjt när han kom in i bilen och kysste mig 

-Gud va bra älskling sa jag. Jag tittade ner på Ludvig och såg att ahn sov.

-Aww! sover han? sa Oscar och pussade Ludde i pannan

              Två timmar senare

Jag och Oscar sitter och äter egenlagad mat på övervåningen ligger VÅRAT barn och sover och vi bor tillsammans i VÅRAT hus, bättre tanke är svårt att komma på. Det är exakt så här jag alltid velat har velat ha det!

Av minaberattelser - 6 oktober 2011 07:45

Jag kom på att det kanske var dags att låta pappa veta att jag skulle föda så jag fiskade upp mobilen ur fickan, trodde det var omöjligt tills jag kände den i handen, och messade honom.

" Jag vet att du fortfarande är arg, nu är det dags och jag bryr mig seriöst inte om du är där eller inte, men skulle bara säga att du är välkommen i vilket fall... "

--------------------------------------------

Jag låg i en sjukhussäng och kände hur smärtorna bara kom närmare varandra.

- Oscar...viskade jag, det gör ont!

Oscar såg lidande ut. Han ville så gärna göra något men kunde inte.

Efter ett tag kom tre sköterskor in.

- Hej Tiffany, kommer du ihåg mig? Marie? sa den ena och log vänligt mot mig.

Jag nickade och grimaserade sedan av en av smärtorna som kom.

De kollade en massa grejer och sen sa de något till varandra.

Marie vände sig mot mig och drog sedan efter andan för att säga något.

- Det är dags! sa hon och log mot både mig och Oscar.

Jag nickade lite och fick hjälp med att vända mig.

Oscar satte sig på en stol bredvid mig och höll min hand under hela tiden vi var där.


Jag log mot honom, han var riktigt gullig.

Det bästa var att han var min, min, min, min, min, min!

Oscar satt bredvid mig och tittade på våran lilla ängel. Han andades fridfullt och log i sömnen.

Oscar smekte hans kind och tittade sedan upp mot mig.

- Vad tycker du han ska heta? frågade han och tittade på mig med kärlek i ögonen.

Jag funderade en stund och kom sedan på två namn som jag verkligen gillade.

- Viking eller Ludvig...sa jag för mig själv.

Oscar log lite.

- Båda två gulliga namn! sa han och kysste mig.

Helt plötsligt slogs dörren upp och en sköterska kom in. Hon såg helt skräckslagen ut.

- Men herregud vad är det? utbrast jag och stirrade på henne.

- En man är här och han säger att han är din pappa, han låter väldigt arg, ska jag släppa in honom? frågade hon nervöst.

Jag nickade bara och Oscar hjälpte mig att sätta mig upp.

Pappa kom in och så fort han såg mig rusade han fram och började gråta.

- Jag är så ledsen Tiff! Jag betedde mig så omoget! Från och med nu ska jag vara vid din sida hela TIDEN! sa han och jag tittade tveksamt upp mot Oscar som också såg ganska tveksam ut.

- Hur ska jag kunna berätta något allvarligt för dig om du bara försvinner i 9 månader utan att säga ett knyst om vart du är? svarade jag argt.

- Jag skickade ett sms? sa pappa förhoppningsfullt.

Jag kokade inom mig.

- Du kan dra tillbaka till ditt tyskland, jag bryr mig inte. Jag är 17 år och ska gå ut gymnasiet, sen ska jag bli servitris! sa jag och pappa stirrade på mig.

Han reste sig sedan upp.

- Jag älskar dig stumpan, men är det så du vill så flyttar jag till Tyskland.

Jag nickade.

- Jag betalar hyran för huset fortfarande, sa han sedan och jag nickade ännu en gång.

Pappa lämnade rummet och Oscar log mot mig.

En galen tanke slog mig.

- Oscar, skulle du vilja flytta in hos mig? frågade jag innan jag ens hade tänkt över tanken.

Oscar tittade förvånat på mig och sedan sprack hans ansikte upp i ett leende.

- Alltid <3

--------------------------------------------







Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards