minaberattelser

Alla inlägg den 12 december 2011

Av minaberattelser - 12 december 2011 22:28

-         Well yeah, Amber and I hung out to day and we kinda kissed.

-         Kinda?

-         We kissed, sa jag och la huvudet i händerna.

Why was I so dumb?

Mom stared at me.

I saw what she was thinking, her eyes said the obvious.

She really shined it.

Disappointed.

I couldn’t stand her glance.

But I had a small feeling that I already knew witch one I truly loved.

 

I'm a lover, not a fighter,

But I'll fight for what I love..<3

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Amber’s perspektiv


Dagarna gick långsamma utan Justin, väldigt långsamma.


Men modet sjunk ändå aldrig, jag hade kul med en massa tjej kompisar, vi gjorde flera galna videors, eller så åkte vi ner till stranden och bara chillade.


Ashley och jag hängde mest av alla, hon och jag kom ganska nära varandra, men jag berättade såklart inget alltför personligt för henne, man vet ju aldrig.


 


-         What are we doing today? Frågade hon mig och log stort.


Hon hade vita, perfekta tänder, blont hår ner till revbenen och hon var klädd i ett par jeans med ett vitt linne.


En idé kom upp i mitt huvud.


Vi skulle göra något jag inte hade gjort på jättelänge, något jag verkligen saknar att göra.


-         Let’s go to the mall! Utbrast jag och log med hela ansiktet.


-         I’m so on! Skrek Ash och hoppade upp och ner medans hon klappade händerna.


Jag skrattade och vi sprang upp på mitt rum.


Varje dag la pappa femtio dollar i min spargris, såklart var den jättefull nu eftersom jag inte hade köpt något på ungefär en månad.


Ashley reagerade nästan inte ens, det var skönt att hon inte reagerade som alla andra, hon var ju lika rik som mig, om inte rikare.


För en gångs skull fanns det någon som förstod mig. Fast jag visste ju såklart inte hur pass hon hade det hemma hos sig.


Undrar om hon var som jag, ensam… övergiven, men ändå så speciell.


Ändå så eftertraktad. Om min mamma levde mitt liv skulle hon bli överraskad. Alla mina konversationer på tillexempel Facebook, hon skulle få panik.


Jag suckade lite, Ashley sneglade på mig. Det såg ut som om hon ville säga något, men hon lät bli.


Undrar…undrar om hon är lika osäker som jag egentligen. Undrar om hon är som jag.


En total loser som ingen brydde sig om, eller ah, en total loser under skorpan av en bitch som alla ville hänga med.


Hon hade ju inga känslor den typen, hon som alla ville hänga med. Till henne kan man ju säga vad som helst till, hon bryr sig ju liksom inte…


Ash måste ha sätt att jag blev lite irriterad.


-         Hey, what’s up? Do you want to talk about it? Sa hon och log vänligt.


-         Uhm, yeah, I would really like that, sa jag och log, but I couldn’t, I’m sorry I just can’t trust anybody in my world.


Ashley tittade sorgset på mig.


-         Nothing personal, I promise Ash, I just…need some time to trust you key? La jag till.


-         Right, sa hon och sprack upp i ett stort lende, just remember, I’ll be here for you all the way!


Dagen gick vidare och vi tog bussen ner till stan, det var ganska skönt att blanda sig med “fattigt” folk igen.


Vi gick i en massa affärer, efter två timmar var vi så trötta i både ben och armar, efter allt gåendes och bärandes.


Vi stannade och fikade på ett café, de hade världens godaste choklad pudding, just saying.


Jag och Ashley åt tre sådana, med en varsin cola att dricka.


De var ju inte precis små heller, typ som en liten kopp.


Jäklar vad mätt jag blev efter det!


 


Ashley ville ju såklart bevisa att hon litade på mig så hon började berätta saker om sitt liv, det visade sig att hon hade det lika svårt hemma som mig, i hennes skola var hon också ”bitchen #1”.


-         It’s so annoying. Like, sometimes I just feel like slap them all, sa hon och himlade I ögonen.


-         Oh my god, my life is just like yours, how come? Like, it feels like you are my sister or something how weird is that? Utbrast jag.


-         Really weird…, mumlade Ash.


 

Real friends are them who’s supporting you from the very beginning

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hon har fått en vän :')

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards