minaberattelser

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Paradise del 18

Av minaberattelser - 7 oktober 2011 19:01

- Neaa, jag har bara lite mensvärk...utbrast jag och fattade sedan vad jag hade sagt.
Oscar stirrade på mig och ryckte sedan på axlarna.
Sen reste han sig upp och lämnade sin tallrik i diskhon.
- Jag går och kollar på hockeyn...mumlade han och gick sedan in i vardagsrummet.
Jag kunde inte undgå att tänka det.
"varför ljög jag egentligen för Oscar?"
--------------------------------------------
Tre år senare
 
Jag hade fortfarande inte berättat något för Oscar. Men hur skulle jag kunna göra det? Efter tre år nu, Ludde går på dagis, Oscar jobbar som Lärare och jag är en Servitris.
Precis som vi hade planerat.
Men det vi inte hade planerat var ett barn.
Ludvig var inte meningen.
Och det värsta var att Oscar inte visste sanningen.
Ingen visste sanningen förutom jag.
Och hur i allvärlden skulle jag förklara sannigen för någon som har fäst sig så rejält vid något.
Hur skulle jag kunna berätta något som skulle krossa min fästmans hjärta.
Jag visste exakt vad som skulle hända.
Han skulle dumpa mig.
Helt klart.
Jag var beredd på det.
 
På kvällen, när jag hade nattat Ludvig och sedan satt mig bredvid Oscar i soffan, var det en laddad stämmning i luften.
Jag visste varför.
Idag är dagen D.
Jag SKA berätta för honom.
 
- Asså ge mig lite space? du sitter typ alltid såhär nära mig? sa Oscar irreterat.
Jag stirrade på honom.
- Amen ursäkta mig da! sa jag bara och flyttade till en helt annan soffa.
Oscar fnös bara och jag stirrade förvånat på honom.
Det kokade inom mig och jag bara vällde ut saker jag hatade om honom.
- DU KAN JU INTE BARA KOMMA HEM OCH VARA SÅ SUR!BARA FÖR DU INTE HAR HAFT EN BRA DAG SÅ BETYDER INTE DET ATT DU KAN KOMMA HEM OCH BETE DIG SOM VÄRSTA IDIOTEN?! skrek jag och Oscar vände sin blick mot mig.
Hans ögon smalnade.
- JAG VAR GLAD PÅ JOBEBT MEN SEN KOMMER MAN JU HEM HIT OCH DÅ BLIR MAN JU SUR EFTERSOM DU ÄR HÄR! skrek han tillbaka.
Jag ställde mig upp och Oscar gjorde desamma.
- Du har ingen aning hur jobbigt jag har haft det idag! väste jag.
- Du har ingen aning hur barnsligt du beter dig just nu! väste han tillbaka.
Min hand ryckte till och jag ville verkligen slå till honom.
- Men nu drar jag, jag är trött på dig, på det här huset, jag är trött på allt. Och nu drar jag, Ludde hänger med mig! sa Oscar och han var verkligen röd i ansiktet.
- DU HAR INGEN RÄTT ATT TA MED LUDDE! HAN ÄR FÖR I H*****E INTE ENS DITT BARN! skrek jag och slog sedan handen för munnen när jag fattade vad jag hade sagt.
Oscar stannade upp mitt i rörelsen och jag såg hur han plötsligt blev osäker.
- V-vad menar du? frågade han och jag såg hur några tårar började formas i hans ögon.
- Det var inte... jag menar..., försökte jag men Oscar bara skakade på huvudet.
- Jag kan inte fatta att du låg med någon annan när vi var tillsammans.
Jag kände tårarna trilla ner för kinderna.
Men jag vågade inte titta honom i ögonen.
Ja, jag var feg. Riktigt feg dessutom.
- F-förlå-åt.., hulkade jag och Oscar trängde sig förbi mig.
- Jag kan inte fatta att du lät mig tro att han faktsikt var min son, men vet du vad? Det kommer bara kännas skönt att få lämna dig, såå himla skönt!
Och med de orden lämnade han huset.
Jag var inte säker på att han skulle komma tillbaka.
Troligen inte.
Jag la mig ner i soffan.
Det gjorde verkligen ont i bröstet, precis vid hjärtat.
Jag måste ha gjort illa mig eller nått...
-------------------------------------------
Wh-oho...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards