minaberattelser

Alla inlägg den 20 september 2011

Av minaberattelser - 20 september 2011 21:39

Tänkte att det skulle vara kul att


se hur alla i berättelsen såg ut...


  

Selena^^


  

Samantha ^^ (huvudperson)


  

Justin ^^ (typ huvudroll)


  

Linda ^^ (var med MYCKET tidigt i berättelsen och typ försvann, men vem vet, hon kanske dyker upp igen )


  

Joey ^^





Det var alla personer som har en viss speciell roll i berättelsen, hoppas ni har fått en bild hur de ser ut iallfall (: 

Av minaberattelser - 20 september 2011 20:23

Tillslut stängde jag ner datorn och sneglade på klockan ännu en gång.

Halv nio.

Jaja, jag ska ju ändå börja skolan snart!

Jag messade snabbt ett "godnatt sweetie!" till Justin och la sedan moiblen på nattduksbordet.

Den plingade till nästan direkt.

"Godnatt, dröm söta drömmar! Jag vet iallfall vad jag kommer drömma om

Jag struntade i att svara men log åt smset.

----------------------------------

När jag vaknade en vecka senare av mitt alarm som jag inte hade hört på hela detta sköna sommarlov vart jag bums nervös.

- Första skoldagen here I come...mumlade jag och reste mig upp från sängen.

Jag hade vänjt mig vid att bo ensam vid det här laget, jag hade ju flyttat från Sverige till USA eftersom mamma tydligen inte hade orkat med mig längre. Nån affärsresa som tydligen hade pågått i typ ett halvår nu?

Jag suckade lite och satte på mig en blå tröja och ett litet band på huvudet.

Sött men rätt okej ändå.

   


Efter det gick jag och åt min frukost som bestod av en skål flingor och en macka med mjölk i ett glas.

Jag blev snabbt klar med frukosten och sprang upp för att borsta tänderna.


Jag sprang för att hinna med skolbussen. Som tur var såg han mig.

- Alltid lika stressig den första skoldagen! sa Mr Crawl och blinkade med ena ögat när jag steg på. 

Jag log lite och tittade mig sedan omkring för att se om det fanns någon ledig plats, såklart fanns det eftersom det här bara var andra hållplatsen. Jag satte mig i mitten, inte längst fram eftersom där satt alla nördar, inte längst bak eftersom det var de "populäras" territorium.

HAHA som om de ens är populära liksom...

Bussen åkte förbi massa hållplatser och en massa elever steg på.

En kille som steg på tittade sig omkring och såg den tomma sitsen bredvid mig. Jag såg hans blickoch flyttade snabbt min väska från den platsen så att han skulle få plats. Han såg min gest och log vänligt mot mig.

- Hej! Jag heter Joey! sa han när han slog sig ner bredvid mig.

- Samantha, men kalla mig Sam! sa jag och skakade hans utsträckta hand.

Vi snackade lite och sen var vi framme vid skolan, min nya skola. Jag hade ju bytt high school eftesom min förra var kass och alla elever var helt rubbade...

Men mitt första intryck av den här skolan var bra, den såg ganska så ny ut och Joey var riktigt trevlig.

- Men du, jag har nog inte sett dig alls här på skolan, är du ny? sa han vänligt.

Jag nickade.

- Min första skoldag är idag! sa jag och log. 

- Jag kan visa dig runt sen, vilken klass går du i? 

- Tack, i 9E (:

- Då går vi i samma klass, fett tur för dig! sa Joey och blinkade med ena ögat.

Jag skrattade lite och tittade sedan ut genom fönstret.

Med en lätt inbromsning var vi framme.

- Välkommen, till Moose High School!

Jag tittade upp och såg in i Joey´s vänliga ansikte. Han började skratta lite åt sitt eget uttalande så jag skrattade med honom.

Jag gick in i skolan med Joey och en massa av hans polare hälsade på honom och stirrade lite förvånat på mig.

Jag rodnade starkt varje gång någon stirrade extra mycket.

- Och här är expeditionen, vi ses på lektionen (: sa Joey när vi var framme.

- Tack för att du visade mig, sa jag och log.

- Ingen orsak! sa han medans han gick därifrån.

Jag tog ett djupt andetag när jagb öppnade dörren till expeditionen.

Redan när jag hade gått in önskade jag att jag inte hade gjort det...

----------------------------------

Whoopsi...vem var där?  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards