minaberattelser

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

I'm the king of whatever I want to be, del 20

Av minaberattelser - 30 mars 2012 21:14

Jag mötte Tiff vid busshålsplatsen, saknaden slog mig som ett knytnäveslag i magen. Tiffany och jag hade inte umgåts på ett tag, tyvärr.
Jag visste mycket väl varför, svaret var enkelt. 
Eric.
Tyvärr mådde jag fortfarande lite dåligt av att jag "gick bakom ryggen" på henne med det här. Men hade hon egentligen sagt att hon gillade honom? I så fall har jag inte hört det, vilket gör mig till en ännu sämre vän. Mina tankar snurrade runt som ett enda virrvarr i huvudet som vanligt.
Som vanligt, jag var med Tiff, som vanligt. 
Allt var som vanligt.
Eller åtminstone som det ska vara.

-------------------------------------------------------------

-Stephii! skrek hon när jag var nära nog att höra.

-Tiffii! sa jag högt tillbaka och vi kramade varandra.

Vi satte oss på bänken och snackade i väntan på bussen.

Bussen kom ganska snabbt och vi gick in och satte oss där det fanns plats. Vi satt tysta en stund tills Tiffany avbröt tystnaden.

-Vad har du gjort i helgen då? eller ja... igår?

Jag försökte att komma på vad jag skulle svara snabbt för att hon inte skulle tro att något var fel, jag svalde.

-Jag var hos Eric. Asså vi jobbade med grupparbetet, svarade jag sen.

-Okej, sa hon kort.

-Du då? Frågade jag och log.

-Nja, typ inget. Titta på film och lite sånt, chillade, svarade hon.

Jag log stort, glimten i ögat tändes såklart.

- Med vem? frågade jag och stötte till henne med armbågen några gånger.

Tiffany tittade oskyldigt på mig.

- Vadå med vem? frågade hon och rodnade.

- Awh kom igen Tiff, jag vet att du var med någon! Säg bara!

Tiffany tittade gravallvarligt på mig.

- Lova att inte hata mig för alltid?

Jag nickade, blev plötsligt osäker på vad som skulle komma härnäst.

TIffany tog ett djupt andetag.

- Brad.

Jag stirrade på henne med munnen halv uppen.

Hur fan kunde hon? Efter allt jag hade berättat om honom, efter allt hon visste han hade gjort mot mig, hur kunde hon ens titta på besten?
Han var en komplet idiot som  jag hatade, och älskade, och hon visste allt detta, ändå umgicks hon med honom, FRIVILLIGT.

- Steph, jag kan förklara..., började hon.

Men jag hade redan tryckt på stopp knappen. Bussen stannade och jag gick av. Tiff's blick brändes i nacken när jag började gå. Hon gjorde ingen ansats att följa efter mig, som hon borde.

Han har henne redan i hans klor, och det är mig han egentligen är ute efter. Han utnyttjar bara henne, precis som Eric hade gjort. Allt för att komma åt mig. Varför? Det var frågan, varför? Varför går han bara inte efter mig, pressar mig till att umgås med mig som förrut?

För du sprang iväg från honom, lämnade honom ensam, utan något.

Jag vägrade lyssna på rösten inom mig, den hade fel. Det var inte jag som hade lämnat honom, det var han som hade tvingat mig till det. Det är inte mitt fel att han är som han är. Men ändå, hur kan Tiffany ens komma på tanken att umgås med honom.

Mina tankar virrade runt, jag förstod knappt hälften av vad de sa till varandra. Utan förvarning bumpade jag in i någon.

- Steph? sa en glad röst.

Jag tittade upp, mötte hans ögon och stirrade in i dem.

- Prata inte med mig! morrade jag och puttade honom så jag kom förbi.

Brad vacklade till men följde sedan efter.

- Woow, bruden, vad har jag nu gjort? frågade han oförstående.

Jag vände mig om, min blick var nästan helt utsuddad, jag såg bara honom.

- Först kommer du och försöker våldta mig i Atlanta, misshandlar mig, får mig att börja röka, får mig att börja dricka, när jag får nog och sticker hit följer du efter. Du tror du fortfarande har en chans? Du, den chansen är lika rökt som du är. Du kan inte komma och tro att du passar in i min värld längre. Jag mår bättre utan dig. Jag mår fantastiskt utan dig. Faktiskt, mitt liv är så jävla mycket bättre utan dig. Och du. Håll dig borta från Tiff eller så får du med mig att göra. Jag menar det. Får jag veta att du kontaktar henne, rör henne eller det minsta prata med henne, är du så gott som rökt. Kom ihåg det.

Brandon tittade på mig. Hans blick var blank.

Jag kom närmare honom, så nära att det bara var några centimeter mellan våra ansikten.

- Jag hatar dig, morrade jag.

Sedan vände jag mig om och gick där ifrån i all hast.

Jag ville därifrån, bort från honom. Det kändes som om något stort hade lämnat mig, som om hela han hade försvunnit ur mitt liv. Och om det faktiskt hade hänt, var jag stolt över mig själv som lyckades få bort honom från mig själv. Jag menade allt jag sa till honom. Han är en idiot och förtjänar att veta sanningen, det är sant.

Min mobil plingade till och jag tog upp den ur fickan. Ett okänt nummer hade smsat mig.

"Du bestämmer inte över mig. Jag gör vad fan jag vill, tro inte att du kan skrämma mig. Jag finns kvar här, och minnerna också. Du är och förbli mitt mål. Du är min"

Kalla kårar gick längs med min ryggrad. Jag visste mycket väl vem det var från. Mina fötter rörde sig snabbare än en blixt, jag ville hem nu. Hem till min kudde. Låsa dörren, täcka för alla fönster. Mitt liv kunde inte fortsätta om han inte var borta. Känslan av frihet var försvunnen.

You've got me again.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards