minaberattelser

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av minaberattelser - 11 mars 2012 21:42

Jag visste inte vad jag tänkte, var han en invalid idiot som bara får folk att göra saker de inte vill? Eller var han min vän som behövde tröst för att jag sårade honom?

Helt plötsligt ville jag bara ta tillbaka orden jag nyss sade, om jag bara hade sagt vad som egentligen hade hänt hade inget av det här hänt.

Varför ska jag alltid välja fel saker att säga?!

When the choices are standing right in front of you, 
and you don't know witch one to choose...

----------------------------------------------------------

Vi satte oss i soffan istället för golvet och jag lutade mig mot honom. Vi tittade varandra djupt in i ögonen, det pirrade i magen som förut. Konstigt nog kände jag mig trygg med honom igen. Allting kändes som förut. Efter en lång tid tittade jag ner från hans fina ögon och kramade honom ännu hårdare och vilade huvudet mot hans bröstkorg.

Han pussade mig i pannan som han brukade göra förut. Vi satt tysta ett tag tills han bröt tystnaden.

- Steph...

- Mmm? mumlade jag.

- Titta på mig.

Jag tittade in i hans vackra ögon igen.

-Förlåt...

Jag tittade snabbt ner igen.

-Jag vet att det inte räcker... men... 

Han tystnade.

-Nej jag vet inte.. fortsatte han

-Jag har aldrig hört dig säga förlåt förut, Brad..., sa jag tyst och sneglade på honom genom ögonfransarna.

-Nej, jag vet... Jag vet inte om jag har hört mig själv säga det heller. Det är inte min grej..., svarade han och lyfte upp min haka med sitt finger.

- Förlåt. Okej? Jag ber om ursäkt, på riktigt, jag ångrar det. Jag vill ha tillbaka dig, jag vill att vi ska vara som när vi träffades, kommer du ihåg?

-Brad, fattar du hur mycket du har gjort mot mig? Jag var blind, men jag fattade tillslut att du inte var bra för mig. Jag älskade dig mer än vad du nånsin kommer kunna förstå! Du förstörde mitt liv! Tror du att det räcker med ett förlåt sen kan jag lita på dig igen? Då tror du jävligt fel!

Jag skrek det sista.

Han hade ju jävligt fel, det hade han!

Snabbt reste jag mig från soffan och från hans varma famn. Jag hann bara gå några få steg, tills han hög tag i min arm, som vanligt.

-Men kan du släppa mig någon gång!!!?

Jag slet tillbaka min arm och vände mig ifrån honom.

-älskling..., mumlade han.

-Jag är inte din älskling! Stick härifrån, NU! 
Mina tårar gjorde allt de kunde för att försöka pressa sig ut genom mina ögon, men jag tvingade tillbaka de. Det sista han ska få göra är att se mig svag. Vi stod helt stilla ett tag. 
Tills 
han gick runt mig och ställde sig framför mig, han försökte titta mig i ögonen men jag vände bort blicken.

-Kom, sa han och höll ut armarna.

Jag tvekade i några sekunder men gick sedan fram till honom och lät honom krama mig. Och det blev ännu svårare att hålla tillbaka tårarna. Efter ett tag bärde han mig till soffan istället. Han satte mig så att han satt med benen runt mig och jag hade hans mage som ryggstöd, samtidigt som han kramade mig bakifrån. 

Tydligen somnade jag i hans famn för jag vaknade av en irreterande solsträle morgonen efter, den lös rätt i mitt ansikte från vardasrums fönstret. 

Jag tittade mig snabbt omkring, Brad satt fortfarande med bena runt omkring mig.

Vad fan hade hänt igår? Jag älskade inte honom, jag hatade honom. Han kommer gå tillbaka till den person han en gång var. Det är jag säker på.

Jag lossade mig ur hans grepp och ställde mig sedan upp på vinglande ben. Mitt huvud bultade. Vad hade hänt igår? Hade vi druckit något?

Nej, nej det var nog bara en helt vanlig huvudvärk. Jag tog mig om huvudet och gick sedan mot köket, tog ett glass vatten med en alvedon.

Jag stog där och tänkte igenom, försökte minnas vad som hade hänt innan vi hade somnat..

Han hade sagt något, något som jag hade somnat leendes till.

"Jag älskar dig Steph, alltid gjort, kommer alltid göra."

Då hade orden verkat så underbara, så lyckliga.

Nu rös jag av tanken på att han älskade mig. Jag älskade inte honom. Det gjorde jag inte.

Eller gjorde jag?

Jag var osäker, behövde tid att tänka igenom, tiden jag inte hade.

Ingen aning om hur länge jag stod där, men sakta och säkert försvann huvudvärken ifrån mitt huvud.

Jag hörde Brad's röst från vardagsrummet, ropade på mig.

Inget svar fick han, det var ju bara vi hemma.

Jag gled ned ljudlöst så jag satt ner på golvet, hoppades att han skulle gå därifrån.

- Stephanie! ropade han ännu en gång.

Inget svar, såklart.

Jag hör hur han reser sig upp och går till hallen, sätter på sig sina skor och öppnar dörren.

Men innan han hinner stänga ordentligt så nyser jag. En rejäl nysning som han måste ha hört.

- Steph? sa han frågandes och klev in i huset igen.

Jag satte händerna framför anisktet, som jag alltid gör när jag ska gömma mig och någon är nära. Patetiskt.

Brad kunde inte lokalisera vart ljudet hade kommit ifrån, men han gick in i alla rummen på nedervåningen tills det bara var köket kvar, jag satt där vid bänken. Tur för mig att den var ganska hög och att jag hade kurat ihop mig såpass att han inte såg mig.

- Steph, är du där? frågade han.

Han skakade på huvudet, antagligen kände han sig riktigt löjligt.

Sedan gjorde han något fantastiskt.

Han stack.

Jag stängde ögonen och tänkte tillbaka på den tiden vi hade känt varandra som bäst, på den tiden när vi precis hade blivit tillsammans.

.

- Vill du hänga med in? frågade jag och log det gulligaste jag kunde mot honom.

Han log tillbaka och nickade.

Jag fattade hans hand och drog med honom in genom dörren.

Snabbt stängde jag den och tog sedan av mig skinnjackan och mina converse.

Vi satte oss ner i soffan och jag fortsatte att snacka om Amy i skolan som hade sagt en massa elaka saker till mig idag, även fast vi hade varit jättebra kompisar innan!

Brandon sa att jag inte skulle bry mig, jag hade ju honom i skolan. Då påpekade jag att han inte gick i min klass och han började skratta så där gulligt som bara han kan skratta.

Fjärilar började röra sig i magen och jag satte mig ännu närmre honom. Brad märkte förstås det och log stort för att sedan fatta min hand. Jag sneglade ner på våra samanflätade händer.Hans tumme smekte min handrygg. Det kändes...bra. Det kändes rätt. Som det ska vara. Fjärilarna arbetade för fullt där nere i magen. Det gjorde nästan ont, fastän det var så underbart att ändå känna dem där.

Jag var kär.

Kär i Brandon Stark.

.

Jag öppnade ögonen igen.
Fjärilarna fanns fortfarande där, bara vid tanken på att det hade hänt.

Jag skakade på huvudet.

Det gick inte att dölja det längre, nu visste jag det, och jag hatade det.

Jag

Var

Kär.

Sometimes, Love isn't a good thing.

-------------------------------------------------------

ETT TIDIGT INLÄGG IDAG! :D

NAJS BAJS ! ;)

SKRIVET AV BÅDE MIMMI O MARIA, HOPPAS NI GILLAR'T!<3







 
 
Av minaberattelser - 11 mars 2012 19:30

-Tjarå, ses på måndag då

-Aaa

Jag gick ut ur bussen och hela vägen hem gick jag med ett stort leende. Jag kunde inte sluta le, alla som passerade mig måste se mig som en idiot. Men jag sket i det. Det ända som fanns i mitt huvud var.... Eric. Han och hans lukt hade grävt sig in i min hjärna och ville inte släppa den.

----------------------------------------------------------

 

När jag kom  in genom dörren gled jag långsamt ner för den. Tankarna snurrade runt, runt i mitt huvud. Vad skulle jag göra nu? Två killar cirkulerade i mitt huvud, den ena hatade jag så mycket att jag skulle kunna klösa ut hans ögon så fort han rörde mig igen, den andre är sjukt söt och verkar bry sig. Sen har vi ju min lilla "hemlighet" som jag måste berätta för Tiff, det är nog det jobbigaste. Jag måste liksom förbereda mig för det här.

"Hej Tiff, jag hatar den här killen eftersom han har fått mig att göra saker jag inte vill göra"

" Vadå för saker? "

"Det vill jag inte säga.."

Bra convo. Riktigt bra. Detta kommer gå azum. Jag är säker. eller är jag?

Pff, vem försöker jag lura? Det kommer gå sämst och allt är mitt fel! Om jag bara inte hade låtit honom komma så nära inpå mitt liv skulle detta inte ha hänt, jag skulle inte ha något att förklara för Tiff, jag skulle inte ens ha träffat henne för den delen.

Utan förvarning började jag fälla tårar. Jag ville verkligen ha någon att snacka med om det här, men vem skulle jag snacka med? Tiffany? Jag måste egentligen snacka med henne om det här, i alla fall om jag vill ha henne som kompis kvar. Skulle jag offra världens bästaa vän för att jag inte vågar snacka om något som har hänt i mitt liv?

Dessutom var det inte ens mitt fel att det hände, det var han som tvingade mig till de här sakerna, han gjorde så jag mådde dåligt.

Det är hans fel alltihopa.

På något sätt kändes det skönt att ha någon att skylla på, men innerstinne visste jag mycket väl att det ändå var jag som hade gjort de sakerna. Han kanske hade sagt åt mig att göra de sakerna, men det var jag som lyssnade och gjorde exakt som han sa åt mig att göra.

Mitt fel, hans ord.

Utan att tänka mig för slog jag handen hårt i dörren,så hårt att det började blöda på knogarna.

Såklart börjar jag grina ännu mer och sedan märker jag blodet.

Ja, har jag nämnt att jag inte ens kan titta på blod utan att typ skrika och springa därifrån?

Grejen är att man inte kan springa ifrån sitt eget blod om såret sitter på en...

Ett ynkligt litet pip slank jag ur mig och gick sedan med handen så långt från kroppen för att kunna gå in i badrummet,leta fram ett plåster med ena handen och igronera smärtan som sprider sig skit snabbt i handen till hela armen.

Det verkligen ilar i den, slår vad om att jag slog sönder nått där i handen, det skulle vara så jag!

Vafan ska jag säga om någon undrar varför jag slog så hårt i dörren?

"Nej asså Justin Bieber blev tillsammans med Selena Gomez igår, jag blev bara så arg"

Yeah right, jag är inte ens en Belieber.

Sure, jag lyssnar på några av hans låtar, men inte alla.


När jag tillslut hade satt mig i soffan för att slappna av och tänka igenom allt ringde det på dörren. Jag hade ingen aning om vem det var så jag fick en smärre chock när jag såg vem som stod där.

- Tjäna sötnos! sa han och klev under min arm.

Jag kunde inte göra något, jag var alldeles lam och stum. Sa inte ett skit, stängde inte ens dörren.

- Ska du inte stänga dörren? frågade han och la sin hand över min för att trycka till och dra igen dörren, det var då jag reagerade.

- AJ FÖR FAN SLÄPP HANDEN IDIOT JÄVEL! skrek jag och drog till mig handen för att sedan känna tårarna välla upp i ögonen.

Jag hade definitivt brtutit något.

Han stängde dörren och fattade min friska hand för att sedan dra med mig till soffan och puttade ner mig så jag satt ner.
Sedan ställde han sig ner på knä och började känna på min hand, jag pep till ibland, men för det mesta lyckades jag hålla det inom mig.

- Den är bara stukad, rejält. Du hade tur! Vad gjorde du förresten? sa Brad och satte sig bredvid mig.

Det var såna här stunder där jag borde hålla käften, inte berätta något för honom och bara skita i att svara. Men det var de här stunderna jag inte kunde igronera, det var precis så här snäll och så här mycket han brydde sig om mig förut. Det var skönt att veta att någon brydde sig. Men jag har redan någon som bryr sig?

Tiffany bryr sig.

Vad skulle jag säga? Jag beslutade mig för en bit lögn.

- Jag tänkte på dig och blev så jävla arg så jag slog handen i dörren.

Jag hade ju tänkt på Brandon, och slagit handen i dörren, men det var ju inte just pågrund av honom som jag hade blivit arg, mest hade jag blivit arg på mig själv.

Brandon blinkade två gånger, kliade sig sedan i huvudet och tittade på mig med en intensiv blick.

- Hatar du mig så mycket? frågade han.

Helt plötsligt lät han ynklig och rädd, som om han behövde mig.

Jag visste inte vad jag skulle säga.

Helt plötsligt såg jag tårar bildas i Brad's ögon.

ett litet "awh" slank ur mig och jag sjönk ner på knäna för att hålla om honom.

Brandon höll om mig hårt men ändå inte så att det gjorde ont.

Jag visste inte vad jag tänkte, var han en invalid idiot som bara får folk att göra saker de inte vill? Eller var han min vän som behövde tröst för att jag sårade honom?

Helt plötsligt ville jag bara ta tillbaka orden jag nyss sade, om jag bara hade sagt vad som egentligen hade hänt hade inget av det här hänt.

Varför ska jag alltid välja fel saker att säga?!

When the choices are standing right in front of you,
and you don't know witch one to choose...

------------------------------------------------------

I'M BACK PEOPLE!

men visst har lilla Maria gjort ett bra jobb helt ensam? :D

hihi det tycker jag!

Detta är skrivet helt och hållet av bara mig!

Hoppas ni gillar't! ;)

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards