minaberattelser

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

I'm the king of whatever I want to be, del 18

Av minaberattelser - 22 mars 2012 16:00

Jag hade verkligen fastnat för den. Hungerspelen hette den, jag älskade att läsa böcker som var så äventyrliga. Jag hade visserligen bara läst halva boken, men jag var redan fast. Hungerspelen var en trilogi så jag måste verkligen läsa de andra två böckerna i serien!

Efter en halvtimme plingade det på dörren. Jag funderade på att bara ligga kvar, men beslöt mig för att gå ner och öppna.

Jag öppnade dörren och chocken överväldigade mig.

------------------------------------------------------------


Där ute stod Eric, glad som vanligt men jag såg i hans ögon att något var fel.

-Hej! sa han och log, han log ett leende som snabbt smittade av sig på mig som säkert log som en idiot.

-Hej Eric! svarade jag

Jag backade bak några steg för att han skulle komma in och han klev några steg in. 

Hans ansiktsuttryck förändrades lite och han såg lite mer seriös ut.

-Du, förlåt om jag har varit sur. Men jag trodde att... Han stannade upp mitt i meningen och tittade fundersamt på mig.

-Äsch, inget. La han till sen.

Jag förstog vad han menade och jag bytte samtalsämne.

-Nej men du kan komma in, sa jag och log.

Vi stod stilla ett tag och jag funderade lite.

-Vill du titta på film? sa jag och fnissade lite

-Ja visst.

Vi gick mot vardagsrummet och valde film, sen satte han sig i soffan medans jag satte på filmen. 
Jag reste mig upp och gick mot soffan och Eric höll ut armarna och log ett gulligt leende.
Jag satte mig i hans famn och det var riktigt mysigt.

Han pussade mig i pannan flera gånger under filmen och jag låg bara och kramade om honom. 

-Stephanie, jag tycker verkligen om dig. Sa han helt plötsligt.

Jag vände upp huvudet och tittade in i hans underbara ögon och log. Sedan vände jag tillbaka huvudet mot tv:n igen. 

När filmen var slut var klockan åtta ungefär.

-Jag ska nog åka hem nu Steph, sa han och vi reste oss upp.

-Okej, sa jag lite besviket.

Vi gick mot hallen och han satte på sig sin jacka och sina skor. Sen höll han ut armarna och jag gick och kramade honom.
Vi stod en ganska lång stund och kramade varandra.

-Vi ses på bussen imorgon då, sa han och jag kände att han log.

-Aaa, sa jag och innan vi släppte varandra pussade jag han på kinden. 

-Hejdå, sa jag och log.

Han backade ut genom dörren.

-Hejdå sötis, sa han och stängde försiktigt dörren.

Jag stod kvar och log ett tag.

.

Det var sista lektionen och jag och Eric hade bestämt att jobba idag också.
Det var matte, som vanligt enkelt. Lite för enkelt tyvärr.

-Sådär ni kan börja plocka ihop nu, ett jubel uppstod i klassrummet och alla började ställa upp sina stolar samtidigt så det blev ett jäkla liv.

Jag la in mina grejer i skåpet och tog min jacka och väska och gick mot Eric. 
Han log som vanligt och vi började gå mot bussen.
Vi babblade på om lite allt möjligt på vägen.

Bussen kom ganska snabbt och vi klev på och satte oss ganska långt fram.

-Vi kan va hos mig, det är ingen hemma, sa Eric och log.

-Visst, sa jag bara och log.


Nä vi kom hem till Eric bjöd han på mackor och oboy. Vi satt och pratade om lite allt möjligt som vanligt samtidigt som vi åt. När vi var klara ställde vi in allt och satt kvar i köket och fortsatte med gruppuppgiften.

Vi hade inte så mycket kvar men det kändes mest som en besvikelse. Jag tyckte om att umgås med honom och det blir inte lika sjävlklart att umgås med honom när vi inte ska göra mer på uppgifte. Men jag hoppas verkligen att vi kommer fortsätta umgås med varandra.

-Vad tänker du på? hans vackra bruna ögon tittade in i mina och jag kände mig som vanligt lite hypnotiserad av hans underbara ögon. 

-Inget speciellt, svarade jag utan att släppa våran ögonkontakt. 

Han tittade undrande på mig men gav sig och tittade ner istället. 

-Ska vi sluta och jobba vidare nån annan gång? frågade han och log sitt gulliga leende. Jag blev lite chockad för att jag nyss tänkte på att vi inte skulle komma så långt med arbetet. Men jag log tillbaka.

-Ja visst, sa jag sen. 

-Fast du får gärna stanna här ett tag till, mamma och pappa kommer inte hem förrän imorgon. Vi kan titta på film, sa han och log lite försiktigt.

Jag log stort mot honom och hans leende ändrades till ett lite gladare leende.

-Gärna, sa jag

-Bra kom, vi reste oss upp och han tog min hand och tog med mig till ett rum en bit bort.

-Här är mitt rum, sa han sen.

Det var ett ganska vanligt killrum, inte så många prylar,lagom städat, en tv och ett xbox. Men fint var det.

-Snyggt!

Han log och gick mot tv:n och satte på en film.

-Den här är bra, sa han och gick och satte sig i sängen. Sen klappade han lite brevid sig och jag gick och satte mig där. Han la armen runt mig och kramde om mig. Jag fnissade lite och kramade honom också.

Det var en romantiskt komedi som jag hade sett en gång förut. Vi skrattade flera gånger och det var riktigt mysigt att sitta nära honom och när han hade armen runt mig. 

Filmen slitade ungefär nio och jag blev lite chockad att tiden hade gått så snabbt men jag kom på att det var fredag så det var inge bråttom hem.

-Stephanie, sa Eric och jag tittade upp mot honom, våra läppar var bara centimeter ifrån varandra.

-Vill du sova här? sa han ganska tyst eftersom jag satt så nära.

----------------------------------------------------------

Hej hörni, Maria här! Förlåt för den dåliga uppdateringen, Mimmi har varit på cup den här helgen IGEN. Hehe, och jag har haft mycket annat för mig så jag har inte haft mycket tid att skriva. Kommentera nu, då blir vi glada  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards