minaberattelser

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Soulmates? del 27

Av minaberattelser - 26 november 2011 16:50

Justin stirrade på mig med stora ögon.

Han skakade på huvudet och la det sedan i sina händer.

Jag tvekade lite innan jag la armen om honom.

Justin lutade sig mot mig och jag smekte hans hår.

-      It’s ok, we won’t break up.  I love you too much for that Justin.

Han tittade upp på mig och vi fick ögonkontakt.

-      I love you more than you can imagine, mumlade han och kysste mig sedan.

 

Some friends you think are solid as rocks, until you discover they are made of sand.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Justin följde med mig till jobbet den dagen, han ville också ha ett jobb tydligen, och vad skulle kunna vara bättre än ett jobb nära mig?

Chefen intervjuade honom och blev lika charmad som jag blev första gången jag träffade honom.

Utan att tänka mig för gled jag in i min egen dagdröm, om hur vi hade träffats för första gången.

” Jag tittade mig omkring efter någon skylt som visade vägen till rektorn.

Såklart hittade jag ingen skylt och tillslut virrade jag runt i skolan som värsta nervvraket.

 

Det var då någon knackade mig på axeln.

Jag vände mig snabbt om och stirrade in i ett par hasselnöts bruna ögon.

Jag drog efter andan när jag sedan såg resten av ansiktet.”

 

-      Miss Amira, can you take the orders please? Sa en röst och jag nickade snabbt medans jag skakade bort det fåniga leendet på läpparna och ersatte det med ett vänligt.

Justin hade såklart fått jobb på direkten.

Är jag förvånad?

Han serverade första dagen och efter fyra timmar var passet slut.

Justin följde mig till hotellet, kysste mig utanför och jag besvarade den.

När jag sedan vände mig om för att gå in ropade Justin på mig.

-      Remember I love you, sa han bara och gick sedan därifrån innan jag hann säga något.

Jag stod kvar där jag stod och tittade upp mot den rosa himlen.

-      I love you to…,viskade jag och gick sedan in.

 

När jag kom till skolan nästa dag stod Justin såklart och väntade på mig.

En snabb puss fick han innan vi gick emot våra skåp.

Gissa tre gånger vem som stod vid mitt skåp.

Ledtråd.

Andra gången.

Svar.

Amanda.

Har tjejen inga andra saker att göra?

Jag kom snabbt på min plan och log vänligt mot henne.

-      Hi Amanda! Sa jag och öppnade mitt skåp.

-      Hi, so want to hang out today? Frågade hon snabbt.

-      Yeah sure, got work at five though, but we can hang out for like two hours! Svarade jag glatt och tog min kemi bok medans jag gav henne ett vänligt leende.

-      Sweet! Sa hon och vände sedan på klacken.

-      Shit vilken idiot…, mumlade jag för mig själv på svenska.

Någon knackade mig på axeln.

Jag vände mig snabbt om och där stod Ryan.

-      I don’t understand Swedish, mind saying it on English? Frågade han och gav mig ett elakt leende.

-      I don’t understand what she sees in you, but just stay out from my life, and I stay out from yours.

-      Sorry, you’re already in mine! Viskade han hotfullt i örat på mig innan han gick därifrån.

Hur skulle jag klara av det här?

 

På kemi lektionen skulle vi labba, jag var med någon ny elev som hette Chris, han var asduktig. Hjälpte mig med typ allt.

-      Wow chris! You’re azum!!

-      Thank you, i guess! Sa han och rodande.

-      You’re welcome!

 

Efter kemin var det dags för matte, den gick bättre än förra gången.

Tio tal hann jag med, abc på alla!

Jobbigt, men jag klarar av det!

Det ringde ut till rast och jag packade ihop mina saker.

Nu var det franska, jag skulle få träffa Chaz, eller rättare sagt, hjälpa Chaz medans jag försökte lära mig själv saker.

Som vanligt gick det lite trögt i början.

Men mot slutet av lektionen lärde sig Chaz jättemycket och han försökte verkligen.

-      Wow Chaz, It’s going great! Utbrast jag när vi kom ut från lektionen.

-      Well, it’s all because of you Amira, thank you so much! Svarade han och gav mig en kram.

-      Your welcome! Sa jag och kramade tillbaka.

-      I’ll catch you later! Ropade han medans han gick åt motsatta hållet i korridoren.

Jag gick iväg till mitt skåp och öppnade det.

Helt plötsligt kände jag att någon stod bakom mig.

Snabbt vände jag mig om.

En tankar i huvudet, antigen var det Amanda, Justin eller Chaz som hade glömt att säga något.

Eller…

-      So you and Chaz eh? Maybe you should break up with Justin before you start flirting with other guys? Väste Ryan med ett hotfullt uttryck i ansiktet.

Hans ansikte var inte mer än en decimeter från mitt.

Plötsligt var det långt borta.

-      I will not accept that you are trethen my girlfriend. If you want something from me, then ask me right here, right now, sa Justin argt men bestämt.

En folkmassa hade samlat sig runt Ryan och Justin.

-      Justin…,viskade jag och tittade mig omkring.

Chaz drog i min tröja och jag ställde mig bredvid honom.

-      Look at them! You’re to blind, Amira doesn’t love you Justin, she loves Chaz, look at them!

Justin tittade på mig.

Jag skakade på huvudet med en arg blick i ögonen.

Hur kunde han?

Jag kunde verkligen inte behärska mig själv längre.

-      I can’t believe this Ryan, you said yourself that you lost your best friend, well guess what, if you continue to act like this, you won’t have any friends left.

-      Just shut up, you don’t know anything about anything! Skrek Ryan.

-      I know more than you think, for example, how you and Amanda plans to get information about Justin and my relationship, how you asked Amanda to become my best friend. And I can tell you, it won’t work. I love Justin, sa jag lugnt tillbaka till Ryan.

Justin stirrade på honom.

-      Can’t believe you even thought of that, sa han högt och tydligt innan han gick därifrån.

Snabbt fattade jag hans hand och vi gick tillsammans till sånglektionen.

-      Are you okey? Frågade jag när vi kom fram.

-      Yeah, yeah I’m ok, svarade han och gav mig ett leende.

Man behövde inte vara hans flickvän för att förstå att det inte var äkta.

 

Behind every smile hides a tear…

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klarar ni tre (3) kommentarer? :)

Kommentera gärna om ni har idér till berättelsen också? :)


 
 
Ingen bild

Stella

27 november 2011 18:32

Snälla lägg ut ett till avsnitt! :D

 
Ingen bild

Lovisa

27 november 2011 18:32

Ja! gör det ;)

 
Ingen bild

Stella

27 november 2011 18:33

Nu kan du lägga ut ett till avsnitt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards