minaberattelser

Alla inlägg den 6 november 2011

Av minaberattelser - 6 november 2011 17:32

Jag visste att Justin hade velat öva på sången med mig, men Chaz behövde mig, visst, Justin kanske tog det allt för fel, men det var något jag kunde förklara för honom senare.

 

If you want to be my lover, you got to get with my friends…

---------------------------------------------------------------------------------------------

Lektionen fortsatte och Justin var verkligen arg, jag såg det på honom.

Men…det kändes rätt just i denna stunden.

Han fick vara hur arg han ville, men Chaz var min vän, och vänner sviker man inte för ett litet bråk.

Jag hade redan min egen uppfattning om det hela, och jag hade inte ens hört var som hade hänt från båda sidorna.

 

När lektionen var slut kramade jag Chaz och sen gick jag till mitt skåp, någon gick efter mig och jag visste nog mycket väl vem det var.

Men förvånad blev jag allt när jag vände mig om för att skälla på honom.

-      You don’t even know the story and you are already choosing side? Sa Ryan och tittade kallt på mig.

-      Hey, Ryan, I don’t choose sides, I just think this is very childish and you guys should know better then be two against one. It’s just so unfair.

-      You don’t know anything, and yes, you are choosing sides.

-      Ryan, please stop, I don’t want to be a part of this?!

-      Yeah, I know, but you should know that Justin is really upset, and maybe you should think a little bit of your boyfriend.

-      Is Justin upset? On me? What have I done?

-      Well let´s just say it like this, you behaved like you didn’t even like him anymore, and on top of that, he is having a fight with Chaz, not cool Amira, not cool.

Med de orden lämnade han mig där jag stod.

Många tankar försökte lösa varandra, men inget passade ihop.

Jag förstod verkligen inte vad jag hade gjort? Ännu mer vad de egentligen bråkade om.

 

Dagen fortsatte och när det äntligen blev danslektion var jag nervös.

Riktigt nervös, jag visste fortfarande inte vad som hade hänt och det kändes som om det skulle hända något.

 

När jag kom in i omklädningsrummet var tjejerna väldigt exalterade.

Många skrek och tjoade och jag hade verkligen ingen aning om varför.

Antagligen någon känd kille som hade någon ny låt.

Mrs. Tooth kom in genom dörren och klappade med händerna.

-      Let’s go girls! The guys are already out there and worming up!

Alla tjejerna sprang ut och jag gick efter dem.

Rädd för vad som skulle ske, vad som skulle sägas.

 

-      Hi Amira! Sa Chaz röst bakom mig.

Jag vände mig om och mycket riktigt, där stod han, i egen hög person.

Jag kramade honom och sa hej, Chaz var gladare nu än förra lektionen jag såg honom.

Direkt när jag började snacka med honom såg jag Justin’s blick.

Han var verkligen sårad, jag hade inte sett det i hans blick förra gången, men nu såg jag det, han kände sig ersatt.

Vilket han verkligen inte borde göra.

-      Chaz, I’m sorry, but I really need to talk to Justin. I’ll catch you later? Sa jag och tittade bedjande på Chaz.

-      Yeah, Sure, no hard feelings, I mean, you’re he’s girlfriend after all…, svarade han snabbt.

-      Great! See you later!

Jag joggade fram till Justin och Ryan.

-      Hi…, sa jag lågt och sneglade upp på dem under ögonfransarna.

-      Hi Amira! Svarade Ryan och tittade sedan på Justin som hade joggat iväg utan att ens säga hej.

-      He’s mad at me…, mumlade jag och jag kände verkligen hur min värld smockades sönder.

Jag hade inte valt sida, men det trodde killarna, till och med Chaz, som antagligen kände sig sårad nu för att jag hade gått och snackat med Ryan och Justin.

Men så var det ju inte, grejen var ju att jag inte ville blanda mig i det här, och nu var Justin både ledsen och sårad.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra.

Så då gjorde jag det värsta jag någonsin kunde ha gjort.

Jag sket i dem alla tre, jag var med tjejerna hela lektionen ut.

Jag kände deras blickar. Men jag tittade inte tillbaka, jag vinkade inte ens, nej, jag sket i dem fullständigt.

 

Efter lektionen skyndade jag mig att duscha och bli klar, efter tio minuter var jag ute i korridoren och precis när jag gick bakom killarnas dörr öppnades den.

Jag hoppades på att det var Justin, så jag kunde skälla ut honom.

Men han kunde ju i och för sig ta sig chansen och skälla ut mig.

Ut genom dörren kom Riley, klassens idiot.

-      Well hello there Amira! Sa han och slängde igen dörren efter sig.

-      Hi.., mumlade jag och gick vidare.

-      Oh, don’t be shy, we got to talk some time right?

-      But now is not the time! Sa jag och knuffade mig fram.

-      Oh though one huh? I like it! Svarade han snabbt.

-      Oh just forget it, I’ve got a boyfriend Riley!

Jag lämnade Riley bakom mig och gick vidare genom skolan.

När jag kom gåendes till mitt skåp märkte jag att det redan var någon som stod där.

Justin.

Han såg både väldigt arg ut och väldigt, väldigt sårad ut.

Jag visste exakt vad som skulle sägas.

 

Var detta slutet på mitt och Justin’s förhållande?

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Kort jag vet, men ni får leva med det :)

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards