minaberattelser

Alla inlägg den 20 november 2011

Av minaberattelser - 20 november 2011 17:58

”The park at three?I will have a good explanation.”

Jag fick beslut ångest. Skulle jag våga träffa honom?

Men jag ville veta vad jag hade fel i.

Hur han inte kunde bedra mig med någon annan.

Jag såg lappen, det tänker jag påpeka.

”I’ll meet you there.”

Jag tryckte snabbt på skicka och sedan sneglade jag upp mot klockan.

Två.

Bara att börja göra i ordning sig lite.

 

If you really love me, then show it. I don’t have the time to wait for the perfect moment.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter att jag hade satt på mig mina kläder sneglade jag snabbt på klockan.

Kvart i tre, dags att börja gå.

Fjärilarna i magen ville absolut flyga runt där så fort jag tänkte på att jag skulle träffa honom.

Honom.

Var vi ens tillsammans längre?

Jag hade inte precis gjort slut med honom.

Jag sa bara att jag inte ville se honom igen.

Helt enkelt.

Eller?

 

Alla möjliga tankar snurrade runt i mitt huvud medans jag gick vägen till parken.

När jag sedan tillslut kom dit stod han där.

Visserligen stod han med ryggen emot mig men jag såg honom.

Jag skulle kunna känna igen han om det så var på miltals avstånd.

Han stod där med sin mobil.

Jag kände hur min vibrerade helt plötsligt. Snabbt tog jag upp den.

”Where are you? I thought you wanted to talk?”

Jag svarade inte, bara stod där och stirrade på honom. Efter ett tag vände han sig om, såg mig.

Ett leende spreds sig över hans läppar.

Ett leende jag inte besvarade, men innerstinne ville jag. Så gärna.

Men jag kunde inte, jag var arg. Man ler inte om man är arg.

-      Amira! Viskade han när han omfamnade mig.

Visst, krama mig du, men tro inte att allt blir som förr för det.

Justin släppte mig när han kände att det blev obehagligt.

-      Hey, please say something? Sa han och lyfte upp min haka med fingret.

-      I don’t need to say anything, it’s you who should talk here, svarade jag syrligt.

-      Oh, well then, let’s just sit down.

Jag nickade kort och gick till bänken som stod tio meter ifrån oss.

Justin satte sig bredvid mig.

Jag såg hur han tänkte.

Han ville att jag skulle förstå, men hur kunde jag? Han hade vart otrogen mot mig.

Tillslut öppnade han munnen. Hans underbara ögon träffade mina.

-      I really want you to understand. Ashley is…, började han men avbröt sedan sig själv.

Jag höjde på ena ögonbrynet och suckade.

-      From the first time I saw you I knew. She’s the one. And I was so happy when we kissed for the first time. You were perfect. We were perfect.
But when you found the letter something changed, you thought I cheated on you. And I’ll tell you now, I would never, ever cheat on you.

 

Hans ord sjönk in i min hjärna.

Något varmt växte i mitt bröst. Förlåtelse?

Han hade fortfarande inte förklarat ordentligt.

Vem var då egentligen Ashley.

-      You haven’t told me who Ashley is, påpekade jag och la armarna i kors.

-      Ashley…She…,började han men blundade sedan för några sekunder, Ashley is my best girl friend. And well…we had something going on before you and I. But I’ve told her that there is nothing between her and me. So there is nothing.

Jag plutade med läpparna.

Allt behövde sjunka in.

Det fanns ingen chans att han hade hittat på allt det här.

Men ändå kändes det som om jag var bedragen.

Som om någon hade lämnat mig ännu en gång.

 

Justin tittade försiktigt på mig. Han ville veta om jag köpte hans ursäkt eller inte.

Jag stirrade på honom.

Sedan reste jag mig upp.

-      Oh no, come on Amira! I love you! Utbrast Justin och reste sig snabbt efter mig.

Plötsligt exploderade något inom mig.

Jag slängde mig i Justin’s famn och kysste honom sedan.

Justin log mot mig och torkade mina tårar som hade vällt fram under det hela.

-      I love you to…, viskade jag i hans öra och sedan kysste han mig.

If you were about to jump off a bridge, I wouldn’t jump with you.

I would be waiting at the bottom to catch you…

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Känner att det är lite snålt med kommentarer..

menmen !

Kommentera så äru as gullig! :')

Puss älsklingar!

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards