minaberattelser

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Soulmates? del 28

Av minaberattelser - 27 november 2011 18:49

Justin stirrade på honom.

-      Can’t believe you even thought of that, sa han högt och tydligt innan han gick därifrån.

Snabbt fattade jag hans hand och vi gick tillsammans till sånglektionen.

-      Are you okey? Frågade jag när vi kom fram.

-      Yeah, yeah I’m ok, svarade han och gav mig ett leende.

Man behövde inte vara hans flickvän för att förstå att det inte var äkta.

 

Behind every smile hides a tear…

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


På sånglektionen sjöng vi tillsammans, Justin och jag.

Han hade en helt fantastisk sångröst, jag blev nästan knäsvag bara av att höra den. Tydligen hade han inte haft hjälp med det heller. Den bara var så, helt perfekt.

Det fick mig nästan att tappa andan, hela han skulle snart bli för perfekt.

Kan man bli det?

För perfekt alltså.

Låter det ens troligt?

En tanke slog mig.

Alla har vi brister.

Skulle jag få reda på Justin's snart?

Eller hade jag redan fått reda på det?

Utan att veta om det alltså.

Jag tittade på min pojkvän, han mådde inte bra. Det såg jag.

Något tyngde honom, och jag visste mycket väl vad det var.

Han saknade sin bästa vän. Inte ens Chaz hade han hängt med på den senaste tiden.

Var det sant det som Ryan sa, att jag tog iväg hans vänner för honom?

Var det det som Justin tänkte på just nu också?

Jag kanske borde göra slut med honom, bara för att kunna tänka klart?


"Remember I love you."

 

Jag suckade.

Det var svårt att ha pojkvän, ännu mer om man älskade honom över allt annat.

Vilket inte heller var bra i min ålder.

Jag hade inte precis någon att anförtro mig allt till.

Jag vågade inte ens anförtro Chaz med något längre. Han och Ryan hade börjat hänga mer och mer.


Justin sjöng klart versen på låten och sedan skulle jag stäma in i refrängen.

Utan att tänka började jag sjunga med.


Justin's perspektiv

 

She sang så beautiful. Her voice matched mine perfect. I guess our teacher noticed that to, 'cause she put us together in a group.

I felt bad. I did.

Amira had nothing to with Ryan and my fight, and yet, I can't smile at her.

But I love her.

I do.

I just can't smile.

And that makes me sad.

She was always the one who could make me smile. And now she can't.

Did I change or did she?

Maybe we just need a break from eachother.

yeah...yeah that would be great. Hang with the guys and just chill.

Nothing to worry about.

No girlfriend. Can flirt with everybody.


As more I thought about it, as more sure I got.

I'm going to dump her.

Amira.

Maybe I doesn't love her as much as I thought.

After school, I'll be a free man.


Amira's perspektiv

 

Justin såg ut att fundera på något hela lektionen. Men när vi kom ut från den såg han plötsligt mycket gladare ut.

- I can see you're happy now! sa jag och log glatt mot honom.

- Yeah, I'll see you later, svarade han snabbt och gick därifrån.

Inte ens en blick fick jag.

Vad var det som höll på att hända?

Jag skakade frustrerat på huvudet och gick till mitt skåp.

Justin hämtade sina grejer snabbt och stack därifrån, utan att vinka, som han brukar göra.

Jag kände mig...övergiven.

Vi som precis hade fixat allt.

Varför betedde hans sig som han gjorde?

Ville han skapa bråk?

Då var det bråk han skulle få.

Efter skolan, äre slut.

Jag orkar verkligen inte med han.


Grattis Amira, du har hittat hans nackdel.

 

Jag klarade mig igenom hela dagen, utan att snacka med honom.

Efter skolan gick jag fram till honom.

- Hey, can I talk with you for a second? frågade jag.

Justin tittade mig inte i ögonen när han nickade.

Jag gick lite ifrån folkmassan som stod vid alla skåpen, Justin följde efter.

- I don't really know what you want. But I think we should break up. You're acting like a jerk and well...there is so many better guys out there, it's over Justin, sa jag och tittade på honom.

Jag ville att han skulle säga nej. Att han älskade mig. Att han skulle få mig att ändra mig.

Ge honom en andra chans.


Justin's perspektiv

 

- I don't really know what you want. But I think we should break up. You're acting like a jerk and well...there i so many better guys out there, it's over Justin, she said and lookt at me.

I knew she wanted me to say something.

I saw that she didn't mean what she just said.

But I was blind enough to say the two words.

- Ok, bye.

I walkt away from her.

I could feel her staring at me as I walked away from her.

And I knew already I had made the wrong choice.

Still, I didn't turn around.


Amira's perspektiv

 

- Ok, bye, sa han och gick därifrån.

Något högg till i bröstet.

Jag kunde inte sänka blicken från hans ryggtavla. Inte förns den var utom synhåll.

Tårarna började rinna.

Jag sjönk ner till golvet.

Massa tankar flög omkring i mitt huvud.

Jag trodde inte han bara skulle gå därifrån.

Jag trodde han skulle säga ifrån.

Säga att han älskade mig.

Att det bara fanns mig i hans liv.

Han och jag föralltid.

Istället lämnade han mig ensam.

Han hade ljugit för mig.

Tårarna gick inte att stoppa. De rann för fullt.

Jag brydde mig inte ens om blickarna som folk kastade på mig i korridoren.

Inte ens om viskningarna.

Det ända jag brydde mig om var en person.

Som precis hade lämnat mig.


We shared the word love, I did love, you did game.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera! :)


DETTA ÄR DET HUNDRADE INLÄGGET PÅ DENNA BLOGG!


STOLT TJEJ!<3






 
 
Ingen bild

Astrid

28 november 2011 15:55

jag visste inte att du blogga ;)

minaberattelser

28 november 2011 16:04

haha jodu! :D

 
Ingen bild

Stella

28 november 2011 17:29

Snälla lägg ut ett till kapitel!!!!!! :D

minaberattelser

28 november 2011 21:55

ledsen att det tog sån tid,den kommer vara kort
oxxo..

 
Ingen bild

Stella

29 november 2011 08:44

varför har du inte lagt ut den??? :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards