minaberattelser

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Soulmates? del 30 part 1 (SISTA DELEN)

Av minaberattelser - 29 november 2011 21:54

Eric, som hade stannat kvar tittade på mig, eller rättare sagt spanade in mig.

-      So…do you want to say something? Frågade jag Eric flörtigt.

-      Oh yeah…want to go out on Saturday? Svarade han och kom lite närmare.

-      Sure, I’ll talk to you later.

Justin, du är så inte värd mina tårar.

 

I’m so over you dude.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det gick en månad, många av mina vänner var bara mina vänner för populariteten. Men det kändes bra ändå.

Många killar var efter mig. Eric, Seth och Mick var bara några som jag hade gått ut med.

Kyssar hade jag fått många av också.

Ändå kunde jag inte sluta jämföra varenda en av killarna mot Justin.

Det gick inte att komma ifrån det.

Även om jag var glad tillsammans med alla andra killar. Var ingen som honom.

Och jag försökte verkligen komma ifrån det.

Men det gick inte.

Grejen med hela den här nya stilen var ju att göra Justin avundsjuk.

Det hade inte funkat ett skit.

Han hade visserligen inte snackat med någon annan tjej. Men han hade ändå inte ens tittat på mig sens den dagen jag först kom till skolan i en sån här outfit.

Det gjorde mig ledsen, att han bara ignorerade mig sådär. Men vad skulle jag göra?

Kom jag till skolan i en normal klädsel skulle allt återgå till det normala.

Eller?

Jag måste verkligen prova, kände att jag inte kunde snacka med Justin såhär.

Jag ville verkligen be om en andra chans. Men han kanske inte vill.

Trodde det skulle vara för evigt.

Med fejk smilet som hade varit på mina läppar den senaste månad klarade jag mig igenom hela skoldagen.

I morgon är det nog. I morgon ska jag vara Amira O´donaghue.

Den riktiga tjejen som inte var en bitchig typ.

Den tjejen som hellre ville ha en äkta vän än flera falska.

Justin’s perspektiv

 

It was a month ago. A month ago sins Amira broke up with me. I said the wrong words. And I’m sure she hates me now.

She dresses so weird, and she hangs out with the worst girls in the whole school.

Almost the whole school’s boys are hangin after her too. Just because she dresses so challenging. Why does she even dress like that?

‘cause of what? Make me jealous?

Well, it works.

I’m jealous. And I still love her.

I do.

But I guess she doesn’t like me anymore. Or maybe she doesn’t want a relationship.

I mean, she has been going out with seven boys on one week.

One for each day.

What is this, is she trying to break a record or something?

Where is the girl I felt in love with?

I want her back.

Maybe then, I can start talk to her again.

At least I know that she is the same Amira I’m in love with then.

‘Cause now I don’t really know anymore.

I really don’t know anymore.

 

Amira’s perspektiv

 

Jag gick till expeditionen.

Den tjocka tanten bakom disken fick sig en rejäl chock när hon såg mig.

Och jag förstod henne verkligen. Jag såg inte bra ut.

-      I would like a new school uniform…, mumlade jag och tanten pekade ännu en gång med ett tjockt finger mot den vita dörren vid sidan om disken.

-      Thank you, sa jag och gick in i det ljusa rummet.

Den unga kvinnan som jobbade där inne tittade på mig och skakade sedan på huvudet.

-      A new one eh? Sa hon och log vänligt.

Jag nickade skamset och tog emot den.

-      If you want to talk about it, I’m right here, sa hon sedan och log ett betryggat leende.

-      Thank you, but I think I’ll be ok, svarade jag och log tillbaka innan jag gick ut.

Tjockis-tanten stirrade fortfarande på mig som om jag var ett freak.

Men det var jag inte, jag bara kände mig som ett.

 

När jag kom hem slängde jag min gamla uniform och la min nya på stolen.

Jag ville se hur alla reagerade när jag kom till skolan som en vanlig tjej. Om de sket i mig fullständigt eller inte.

Helt ärligt, jag hoppas på att bli dissad.

Det skulle kännas så mycket bättre än att bli avgudad ändå.

Det ända jag vill ändå är ju att snacka med Justin.

Få allt okej igen.

Och om jag kan, ska jag göra allt perfekt.

Precis som det var innan.

 

Dagen efter gick jag till skolan en halvtimme innan vi började.

Jag ville vara säker på att vara där innan alla andra.

Så jag slapp det där jobbiga inträdet i skolan. Tillexempel igår, när alla stod vid sina skåp och sen när jag kom in sprang Fliss och de andra tjejerna fram till mig och vi gick nån catwalk eller nått, alla killar var som galna.

Liksom, det var ju bara jag?

 

När jag kom till skolan var det bara en enda elev där.

Precis den eleven jag ville snacka med.

Jag gick fram till mitt skåp.

Bäst att hålla avstånd ändå.

-      Hi Justin, sa jag och gav honom ett försiktigt leende.

Han ryckte till, antagligen eftersom det var jag som snackade med honom.

Jag hade inte sagt ett ända ord till honom på en hel månad, klart man blir förvånad.

-      Oh, Hi Amira! Sa han och log tillbaka.

Dock lika försiktigt som mig.

Vi prövade oss fram, testade gränserna.

-      So…how are you? Frågade jag.

-      I’m…fine, svarade han, how about you? Sa han och tittade på mig med sina underbara ögon.

-      Honestly? I feel like crap. And I don’t have anyone to talk to either, just because I wanted to make you jealous. I still love you Justin.

Justin stirrade på mig.

-      P-please say something…, mumlade jag.

 

I will fight till forever, to make it right.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beslutade alltså att dela på sista kapitelt, annars hade det blivigt FÖR långt   
Nästa del kommer i morgon bitti!   

Håll ut älsklingar!   

Kommentera?   

 
 
Ingen bild

stella

29 november 2011 22:22

va du tvungen? JAG DÖR!!! :O

minaberattelser

30 november 2011 08:37

jag var tvungen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minaberattelser - 3 september 2012 21:15

Att de inte fattade? Kunde de inte bara lämna henne ensam. Nu stod de framför henne igen. Bad henne göra saker. Saker hon aldrig skulle göra i vanliga fall. Men när de stod där med laddade knytnävar, hade hon ens ett val? Ansikterna kom närmare o...

8an

Av minaberattelser - 25 augusti 2012 15:00

Både jag å Maria går som sagt i 8an nu. Blir en hel del plugg, sen har jag min sport, och Maria har sin. alltså kan vi inte lova att ni får kapitel osv. Vi kan heller inte lova att ni kommer få en massa uppdateringar, Om vart vi är, varför ...

Av minaberattelser - 20 juni 2012 19:00

Hej hörrni! :)Vi kommer ha en bloggpaus nu under sommaren, varför sitta inne och skriva liksom?Det kanske kommer upp ett kapitel någon gång ibland men inte ofta...Ha det så bra allihopa!   ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 17:03


Mina ögon fortsatte att leta efter den perfekta tjejen att dejta den första vecken, i år tänkte jag slå på stort. Och då såg jag henne. Den perfekta tjejen. Hon gick som vilken annan tjej som helst. Men det blonda håret som studsade upp och ner på ...

Av minaberattelser - 10 juni 2012 00:21


    Derek och jag var riktigt lika, bara det att han var svart hyad, och jag vit hyad. Men båda gick mer efter utseendet än insidan. Båda var de två populäraste killarna på skolan. Och båda hade en hel drös med tjejer efter sig varje dag. Det va...

Presentation

Tjenis Penis!

Här skriver jag fin-fina berättelser.

Om du har lust att skriva med mig, eller har idéer till berättelsen/erna så är det bara att skriva din idée, eller om du nu vill skriva med mig, i kommentars rutan!

Ha så roligt, puss hej leverp

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken berättelse tyckte du var bäst?
 I'm the king of whatever I want to be
 First step 2 forever
 Paradise
 Raise your voice
 Soulmates?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards